Skip links

Het project

We provide digital experience.

Vanwaar het initiatief ‘Ik hou van mijn job’?

De coronacrisis heeft het unieke engagement en de cruciale rol van professionals in de non-profitsector (nog meer) in de verf gezet. De taken die deze mannen en vrouwen elke dag opnieuw op zich nemen, blijken belangrijker dan ooit. Toch kampt de non-profitsector met een nijpend personeelstekort en een verontrustend verlies van aantrekkelijkheid. Het zal niemand verbazen dat werkgevers in de zorg- en welzijnssector het moeilijk hebben om nieuwe medewerkers aan te werven en aan boord te houden.

Nochtans komen we bij Le Guide Social in contact met tal van geëngageerde, innemende en unieke personen en organisaties. Ze worden gedreven door activisme, ontnuchtering of een onuitputtelijke motivatie... Ze zien hun job als roeping of een heuse passie. Of ze zijn nog op zoek naar de geschikte job en kloppen bij ons aan voor concrete informatie... Eén ding hebben ze alvast met elkaar gemeen: de zin voor een professioneel avontuur waar ze echt voldoening uit halen. Hun verhalen zijn de moeite waard om te delen. We zijn er namelijk van overtuigd dat we ons steentje kunnen bijdragen aan de erkenning en appreciatie voor mensgerichte beroepen, door de beoefenaars ervan zelf aan het woord te laten.

Hoe?

‘Ik hou van mijn job’ plaatst de mens achter het verhaal centraal, via uiteenlopende kanalen.
Alle verhalen worden integraal (en gratis) gedeeld op de website van Le Guide Social, waar u naar wordt doorverwezen.

Artikels

Artikels

Praktische fiches over de beroepen, getuigenissen en opiniestukken.

Video’s

Video’s

Dynamische filmpjes over professionals en hun dagelijkse activiteiten.

Een podcast

Een podcast

Inspirerende verhalen over de loopbaan van professionals met een hart voor de mens.

Wie zijn wij?

Het project ‘Ik hou van mijn job’ werd bedacht door het team van Le Guide Social, een van de platformen van het Agence pour le Non-Marchand.

Le Guide Social is dé referentie op het vlak van welzijn en zorg in Franstalig België, via uiteenlopende formats:

  • De uitgave van een gedrukte jaargids met duizenden adressen van nuttige centra en diensten in de sector.
  • Een onlineplatform waarop honderden vacatures, evenementen, opleidingen, aankondigingen en artikels worden gedeeld.
  • Een jobappwaarin je gemakkelijk door vacatures kunt swipen en interessante jobs in de sector kunt bewaren.
  • Sociale netwerkenwaar elke dag over de sector wordt gepraat.

Onze partners

Deze campagne werd opgezet met de financiële steun van verschillende partners. De kwaliteitsvolle content werd opgesteld en gerealiseerd door een team van journalisten, freelancers en artiesten die correct werden vergoed voor hun werk. De financiële middelen die werden ingezameld met het oog op de uitwerking van ‘Ik hou van mijn job’ werden integraal aangewend voor de realisatie van kwaliteitsvolle content. Bedankt aan iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen.